Vanliga frågor
Beställning
Kommer min beställning skickas från utlandet?
Nej. Alla beställningar hanteras och skickas direkt från vårt egna lager i Sverige. Inga mellanhänder. Vi vill att du ska känna dig trygg och få din beställning så snabbt som möjligt.
Hur håller jag koll på mina beställningar?
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt via e-post. Det går även att Logga in med sin e-postadress för att se sina tidigare beställningar. Återkom gärna till oss om det gått över 1 h och du fortfarande inte fått din orderbekräftelse via e-post.
Hur håller jag koll på mina beställningar?
Kontrollera din skräppost om du inte fått din orderbekräftelse. Om det gått över 1 h och du fortfarande inte fått den kan du ha uppgett fel e-postadress i beställningen. Vänligen kontakta oss så ser vi till att du får den.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Om du vill ändra eller avbryta din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Det går inte längre avbryta eller ändra antalet varor i en beställning som redan skickats. Om du önskar ändra namn eller adress i en beställning som redan skickats vänligen se våra Användarvillkor för mer information.
Betalning
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar följande betalningsmetoder:
- Klarna (faktura, kredit-/betalkort, Swish, banköverföring)
- Kredit-/betalkort (Visa, MasterCard, Maestro)
- PayPal
- Google Pay
- Apple Pay
Är mina betalningsuppgifter säkra?
Ja. Vi använder kryptering och säkra betalningssystem för att skydda dina betalningsuppgifter.
Frakt & leverans
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt från 999 kr. Fraktkostnaden ligger annars på 49 kr för Varubrev 1:a-klass till postlåda/dörr, 79 kr för Postpaket till ombud, samt 139 kr för MyPack Home med hemleverans eller leverans till valfritt serviceställe.
Hur lång tid tar leveransen?
Vi hanterar och skickar alla beställningar inom 24 h med PostNord från vårt egna lager i Sverige. Leveranstiden med PostNord är normalt 1-3 arbetsdagar beroende på var i landet du bor.
Kan jag spåra min leverans?
Ja. När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer för att spåra paketet antingen via PostNord.se eller i PostNord-appen.
Tips: Om du verifierar ditt mobilnummer eller din e-postadress i PostNord-appen i enlighet med beställningen kommer ditt paket automatiskt läggas till i appen.
Hur hämtar jag ut mitt paket?
Postpaket hämtas på ordinarie ombud baserat på postnummer som anges som leveransadress. Det krävs en giltig legitimation och att namnet matchar för att hämta ut paketet. Paket som skickas med MyPack Home kan antingen levereras hem eller hämtas på valfritt serviceställe. Varubrev levereras till postlådan eller dörren.
Vad händer om jag inte hinner/kan hämta mitt paket på ombud?
Vi debiterar en avgift på 249 kr för alla paket som inte hämtas ut och går i retur till följd av att liggetiden på ombudet har gått ut. Vänligen kontakta oss så snart som möjligt om det skulle uppstå problem med att hämta ut din beställning så hjälper vi dig.
Ångerrätt & reklamation
Hur fungerar ångerrätten?
Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du mottagit din beställning. Vänligen se vår Återbetalningspolicy för detaljerade instruktioner om hur du ångrar ditt köp.
Vad händer om jag fått en defekt eller felaktig vara?
Om du mottagit en defekt eller felaktig vara, kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt felet så hjälper vi dig.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Om du inte hittar svaret på din fråga här är du varmt välkommen att kontakta oss.